Frakt och leverans

Hos Warehouse204.se gör vi allt för att du ska få ditt paket så fort som möjligt!
Normal leveranstid för varor som finns i lager är mellan 1-3 arbetsdagar.
Vi erbjuder alltid FRI FRAKT, oavsett hur mycket du än beställer!

Alla våra paket sänds med Postnord.

  • Postnord Varubrev (Försändelser med ett värde upp till 300 kr och en vikt på max 500 gram)
  • Postnord Mypack (Försändelser med ett värde över 300 kr eller en vikt över 500 gram)

För beställning lagd på helgdag eller för leverans till postnummer som börjar på 62 och 77-98, tar leveransen ytterligare en arbetsdag.



Vanliga frågor

Går det att hämta sitt paket direkt hos er?

Nej, vi har inget eget utlämningsställe där man som kund kan hämta sitt paket.

Vad gör jag om jag tagit emot en transportskadad vara?

Du behöver först anmäla skadan till transportören. Detta skall göras inom 24 timmar och du kommer att erhålla ett ärendenummer som behövs i kontakten med oss. När du fått ditt ärendenummer så kontaktar du oss på kundservice@warehouse204.se och anger ditt ordernummer, ärendenummer samt bilder som tydligt visar både emballage och det skadade innehållet.

Min vara är restnoterad. Vad innebär det?

Varan du har beställt är slut i lager och måste beställas av oss från vår leverantör. Normalt så tar det cirka 10 dagar innan paketet kommer till ditt ombud. Om beräknad leveranstid infaller på en helg så kommer transportören att leverera ditt paket nästkommande vardag.

Hur fungerar leverans till ombud?

Leverans till ombud är det generella fraktsättet vi använder till privatpersoner och innebär att paketet hamnar hos det lokala ombud som gäller för leveransadressen. Du kommer få kollinummer för din beställning som du kan använda för att spåra ditt paket och se när det kommit fram till ditt utlämningsställe. Du kommer även få ett SMS när paketet finns att hämta. För att lösa ut försändelsen måste du kunna legitimera dig.

Produkten jag vill beställa är beställningsvara. Vad innebär det?

Om produkten är en beställningsvara så betyder det att vi inte har denna i lager. Efter att du har beställt produkten kommer vi göra en beställning hos vår leverantör och den beräknade leveranstiden beror på om leverantören har produkten i lager.

Mitt paket går inte att spåra. Har ni skickat det?

Om ditt paket inte går att spåra kan det betyda att transportören ej hunnit hantera din försändelse. Här får vi be dig att ha tålamod då det oftast går att spåra på kvällen dagen efter. Om paketet inte går att spåra inom 48 timmar ska du kontakta vår kundservice så vi kan undersöka vad som hänt. Tänk på att de flesta transportörer inte arbetar på helger utan kommer hantera ditt paket nästkommande vardag.