Försäljningsvilkor warehouse204.se

Dessa villkor gäller när du som konsument gör köp på warehouse204.se. Om du handlar genom ett företag gäller istället den svenska köplagen (1990:931).

Parter

Säljaren är Warehouse 204 AB.

Information:
Juridisk namn: Warehouse 204 AB
Organisationsnummer: 559249-0295
Momsregistreringsnummer: SE559249-0295
Postadress: Warehouse 204 AB, Blackebergsvägen 2, 311 50 Falkenberg
E-post: kundservice@warehouse204.se

”Säljare” benämns nedan som ”vi”,”oss” eller ”säljaren”. Köparen är den person som är angiven som köpare i beställningen, benämns nedan som ”du”, ”dig”, ”din” eller ”ditt”.

Köpinformation

Alla priser inkluderar moms. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits. Samtliga produkter i vårt sortiment kan användas i Sverige, såvida inget annat anges.

Betalning

  • Bank-/kreditkort – Enkelt, snabbt och säkert!
    Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
    Vi använder Bamboras hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

    Vi accepterar både Visa och Mastercard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

    Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
    Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
  • Faktura & delbetalning
    I samarbete med Collector Bank erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning.

    Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på collector.se.

    För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 20 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

    En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Collector Bank påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

    För att se fullständiga villkor för Collector Bank faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:
    Allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning
    Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

    3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning Collector Bank’s kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta oss via e-post bill@collectorpayments.see eller via telefon på +46 101 61 00 80, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

    Se också vanligt förekommande frågor och svar.

Leverans och försening

Din beställning sänds från oss med PostNord.
Beräknad leveranstid för lagervaror är mellan 1-3 arbetsdagar. Till stora städer såsom Stockholm, Malmö och Göteborg brukar det ta 2-4 vardagar. För beställning lagd på helgdag eller för leverans till postnummer som börjar på 62 och 77-98, tar leveransen ytterligare en arbetsdag.

Om leveransen av produkterna blir försenad ger vi dig information så fort vi har kunskap om det liksom information om och eventuellt när leverans kan ske, alternativt om produkten (produkterna) är slutsåld(a).

Transportskada ska anmälas till PostNord inom 24 timmar. Du kan ringa Postnord på 0771 – 33 33 10. Du kommer erhålla ett ärendenummer som du behöver i vidarekontakten med oss. När du mottagit ärendenummer från Postnord kontaktar du vår kundservice.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning på köp gjorda via distans. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Det finns undantag där ångerrätten inte gäller (Kap 2, 11 §) och detta innefattar bland annat följande:

  • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen (t.ex. abonnemang).
  • En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal (t.ex. förbrukningsprodukter).
  • Produkter med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (inkl. in-ear-produkter och rakapparater).
  • En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram/spel och där förseglingen brutits.
  • En vara som tillverkats/beställts efter kundens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.

Ångerrätten förutsätter att du senast inom 14 dagar efter att du har tagit emot leveransen meddelar oss att du vill använda ångerrätten.

För att kunna använda ångerrätten måste produkten returneras till oss i det närmaste samma mängd som när du mottog den. Vi har rätt till ersättning för bl.a. värdeminskning som beror på att du som köpare har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt. Alla produkter ska returneras till oss inom rimlig tid, senast inom 14 dagar från ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Eventuell fraktkostnad för returen betalar du själv.

Produkten kan skickas tillbaka till oss med företagspaket (ej REK), om möjligt i originalemballaget tillsammans med följesedeln.

OBS! Vid ångrat köp ska vår ångerblankett (PDF) bifogas.

Vår returadress är:

Warehouse 204 AB
Blackebergsvägen 2
311 50 Falkenberg

Observera att returnerade varor som sänds med Postnord Mypack eller andra fraktsätt vilka kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Vi ersätter inte porto för returer som hamnat hos ombud.

Du kan även beställa en retursedel från oss och därmed ta del av vårt rabatterade pris vid frakt. OBS! Vid retur av stora, tunga föremål såsom scooter, möbler etc. Vänligen kontakta kundservice. Nedanstående retursedel går ej att använda till dessa paket.

Beställ retursedel via e-post
Beställ retursedel via brev

Vi återbetalar ångrade köp så snart som möjligt efter mottagen retur. Dock senast inom 14 dagar efter att paketet ankommit returavdelningen. Vi återbetalar köpeskillingen via det betalsätt som användes vid köpet, i annat fall kontaktar kundtjänst dig för en alternativ lösning.

Reklamation

För produkter utanför presumtionstiden (6 månader) men inom reklamationsrätten (3 år) ligger bevisbördan för att påvisa ursprungligt fel på dig som köpare. Vi kan dock hjälpa dig att sända produkten till en auktoriserad serviceverkstad för bedömning i denna fråga. Tänk på att du själv bekostar frakten vid detta alternativ. Vid köp genom företag har du som köpare 2 års reklamationsrätt enligt köplagen.

Anmälan om fel och brister hos produkterna kan göras till oss muntligen eller skriftligen. Det måste ske inom rimlig tid efter att du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet alternativt bristen. Du har dock alltid minst två månaders reklamationstid.

Tänk på att du även måste kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar att du bifogar kvitto eller följesedel.

Vi testar alla inlämnade produkter och gör en initial bedömning om vidare åtgärd.
Observera att en felsökningsavgift på 313 kr kan komma att debiteras om produkten konstateras som felfri, kostnadsförslag för åtgärd som faller utanför garanti inte godkänts av kund, felet faller utanför garantin p.g.a. handhavandefel eller annan felaktig hantering.
Om produkten undersökts av en auktoriserad serviceverkstad som konstaterar att felet inte täcks av garanti eller reklamationsrätt(t.ex. p.g.a. yttre åverkan, felaktig hantering eller att felet inte bedöms som ursprungligt), samt om inga fel konstateras – kan avgiften bli betydligt högre.

Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer. Du kan även använda dig utav EU-kommissionens onlineplattform (http://ec.europa.eu/odr) för tvistelösning.

Ej godkända returer

Genom att skicka felaktiga eller trasiga varor till oss, där ett fel eller en defekt som definierats och specificerats av dig som kund, inte kan konstateras(eller om felet inte omfattas av garantin/reklamationsrätten) kommer varan att returneras. En undersökningsavgift tilkommer. Undersökningsavgiften är f.n. 1300 kr per timma med en minsta debitering på 0,5 timmar. Testavgiften beräknas utifrån tidsåtgång i samband med testning och felsökning. Returkostnad samt testavgift ska erläggas i förskott.

Ändring eller avbeställning av order

En order kan inte ändras i efterhand efter att du lagt denna.

Du har möjlighet att avbeställa din order kostnadsfritt om den ej blivit expedierad/färdigbehandlad. Avbeställning ska meddelas oss per e-post till kundservice@warehouse204.se.
Vid outlöst paket kan du komma att debiteras en expeditionsavgift om 313 kr för MyPack eller 500 kr för MyPack Home/Parcel (hem-/företagspaket).

Särskilda bestämmelser för företag

Försäljningsvillkoren för företag följer den svenska köplagen (1990:931).

  • Vi erbjuder ej ångerrätt för företag
  • Reklamationsberättigade produkter repareras, om möjligt.
  • 1 års reklamationsrätt gäller från ursprungligt fakturadatum med undantag för konsumtionsvaror såsom batterier, toner o.s.v.
  • Utbyte eller reparation innebär inte att en ny, utökad reklamationsperiod ges.
  • Vid bruk av reklamationsrätten står köparen själv för transport av varan.

PriceRunner Köpgaranti

När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunner Köpgaranti. Därmed är ditt köp skyddat upp till 50.000 kronor om något problem inträffar. Köpgarantin är gratis och gäller för inloggade medlemmar hos PriceRunner.

Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom 60 minuter efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är kostnadsfritt och tar bara ett par minuter! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till den adress du är skriven på.

Köpgarantin ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.

För fullständiga finstilta villkor och lista på undtantagna kategorier besök PriceRunner.

Ja tack, jag vill bli medlem på PriceRunner och gratis få Köpgaranti!

Garanti

Garantier på varor lämnas av produkternas respektive tillverkare.

Försäljning till minderåriga

För att kunna handla på warehouse204.se måste du ha fyllt 18 år.

Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från leverantör, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilket ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.